Information til dig, der får høreapparat
OBS: Filmen har undertekster, du slår dem til ved at klikke på den lille firkant mærket "cc" i afspilleren og aktivere danske undertekster.
Du kan ikke se videoer hvis du ikke har accepteret statistik cookies
Hvad indeholder posen med information?
Når du kommer hos os, får du en pose med al den information, som du har brug for. Posen indeholder:
- Et bestillingskort til dine batterier og også slange, hvis dit apparat bruger dette.
- Et bestillingskort til ekstra dele. For eksempel gummikupler eller ’domes’, som vi kalder dem, eller filtre.
- En pjece om vedligeholdelse for netop dit høreapparat.
Bestillingskortet ser forskelligt ud fra firma til firma. Vi hjælper med at krydse af alle de rigtige steder på bestillingskortene.
Der ligger også en seddel fra os med information om:
- Dato for udlevering. Farverne: blå betyder venstre og rød betyder højre.
- Afkrydsning for hvilken størrelse batteri dit apparat bruger.
- Nummer til bestilling af nye batterier.
- Adresser på firmaer, hvor du kan returnere høreapparatet som ’anbefalet’.
Hvis du har brug for ekstra hjælpemidler, skal du kontakte din lokale hørekonsulent i den kommune, du bor i. Hjælpemidlerne kan være hjem til dit TV, høre telefonen eller i forbindelsen med dit arbejde.
Der er fire års garanti – kontakt os, hvis hørelsen ændrer sig eller der er problemer med proppen. Der er to måneders returret, hvor du kan returnere høreapparatet, hvis det ikke er noget for dig.
Kilder
Fagmedarbejder Dorthe Øxbeck Nielsen, Audiologiassistent
Opdateret mandag den 10. jul. 2023